
badania satysfakcji i lojalności
Generalnym celem tej grupy badań jest identyfikacja ewentualnego niezadowolenia klientów oraz scharakteryzo-wanie ewentualnych rozbieżności między tym, czego klient się spodziewa, a tym, co otrzymuje lub czego doświadcza.
Celami szczegółowymi natomiast są identyfikacja, analiza oraz rekomendacja zamknięcia ewentualnie powstałych tzw. luk – przyczyn niezadowolenia klienta, we wszystkich proponowanych wymiarach rozpoznania. Tych luk może być pięć:
- Luka w rozumieniu potrzeb - kierownictwo firmy może nie zrozumieć potrzeb klientów.
- Luka proceduralna - oczekiwania klientów nie są przekładane na odpowiednie systemy i procedury operacyjne.
- Luka w zachowaniu - obsługa nie jest zgodna z ustaloną procedurą operacyjną.
- Luka w percepcji - klienci inaczej postrzegają poziom obsługi niż jest on w rzeczywistości.
- Luka promocyjna - sposób, w jaki obsługa jest przedstawiana (rekomendowana), powoduje nadmierny wzrost oczekiwań klientów.
Każda z tych pięciu luk, może z kolei spowodować lukę w jakości obsługi, której skutkiem jest radykalne obniżenie poziomu zadowolenia klienta. Analiza danych ma za zadanie ustalić i zamknąć luki powodujące niezadowolenie.
DODATKOWO W WYNIKU BADAŃ UZYSKUJEMY:
- Identyfikację silnych i słabych stron, w obszarze współpracy z klientami w obu warstwach, przy szczególnym uwzględnieniu obszarów wymagających poprawy.
- Ustalenie priorytetów doskonalenia.
- Zdefiniowanie obszarów, gdzie można zwiększyć pozycję rynkową wobec konkurencji.
- Określenie poziomu satysfakcji klientów.
- Przedstawienie danych do monitorowania ulepszeń.
- Wskazówki do działań korygujących i doskonalących.
- Wskazówki benchmarkingowe.
- Segmentację klientów ze względu na poziom lojalności.
- Profil lojalności klienta.