badania marki

Analiza wizerunku marki w procesie handlowym. 

(Jeżeli firma ma kłopot z wizerunkiem marki - marka nie będzie efektywnym narzędziem biznesowym. Zły wizerunek prowadzi do małej efektywności działań marketingowych. Trzy główne symptomy wskazują na zły wizerunek marki: odchodzą klienci; firma/marka ma kłopoty z pozyskiwaniem nowych klientów, pojawia się presja cenowa ze strony klientów, firma ma trudności z rozszerzaniem marki i wprowadzaniem nowych ofert.)

 

  • Określenie potencjału marki
  • Określenie jej mocnych i słabych stron (także na tle konkurencji).
  • Określenie aktualnej siły marki oraz parametrów, które tę siłę wyznaczają.
  • Identyfikacja i scharakteryzowanie atrybutów/ cech marki, które mogą pomóc lub przeszkodzić (pomagają lub przeszkadzają) w zdobywaniu klientów i ich lojalności (tzw. szanse i bariery wizerunkowe).
  • Określenie relacji klientów z marką
  • Identyfikacja postrzeganych przez konsumentów korzyści wypływających z użytkowania badanej marki - odczuwanych i symbolicznych.
  • Identyfikacja postrzeganego braku korzyści z korzystania z badanego brandu – odczuwanych i symbolicznych.
  • Insight w naturę skojarzeń związanych z badaną marką oraz z brandami ze spektrum konkurencyjnego.
  • Określenie kondycji marki w oczach klientów.

 

 

WIZERUNEK MARKI

 

Wizerunek, to druga - obok świadomości marki – grupa skojarzeń świadcząca o sile i znaczeniu, jakie marka ma dla nabywców. Marki silne, to marki o silnym wskaźniku świadomości, ale także o silnym, korzystnym i unikalnym wizerunku. Aby zrozumieć, dlaczego konsument wybiera, albo odrzuca jakąś markę, należy odpowiedzieć na pytanie: co stanowi o jej wartości dla nabywcy, jakie asocjacje decydują, że klient dokonuje zakupu danej marki, oraz ze względu na jakie „korzyści” daną markę wybiera.

 

REKOMENDOWANE PRZEZ HOLDING PROFIT WIELOWYMIAROWE BADANIE WIZERUNKU - PEŁNEGO OBRAZU MARKI

 

  • Wizerunek sytuacji zakupu lub użycia marki
  • Wizerunek typowego użytkownika
  • Wizerunek cech produktu
  • Wizerunek korzyści funkcjonalnych
  • Wizerunek korzyści związanych z doświadczeniami towarzyszącymi używaniu marki
  • Wizerunek korzyści symbolicznych
  • Wizerunek osobowości marki
  • Graficzne elementy marki
  • Nazwa

 

BADANIA MARKI NA TLE KONKURENCJI

  • Pozycja marki na tle konkurencji
  • Brand mapping
  • Wizerunek badanej marki na tle wizerunków marek konkurencyjncych
  • Komunikacja marki

 

INNE BADANIA DLA MARKI

  • Research for Brand Strategy – badania dające wytyczne do konstrukcji strategii marki we wszystkich wymiarach strategicznych. Testowanie konceptów strategicznych.
  • Brand Philosophy - konceptualizacja tożsamości i filozofii marki. Poszukiwanie archetypów, Konsumer Insight.
  • ChannelConnect - badanie, które pomaga zrozumieć dynamikę relacji pomiędzy markami, kanałami komunikacji i konsumentami.
  • Wskaźniki marketingowe: świadomość spontaniczna i wspomagana marki; ToM; inne.
  • Brand Dynamics.
  • I inne.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.x