
badania marki
Analiza wizerunku marki w procesie handlowym.
(Jeżeli firma ma kłopot z wizerunkiem marki - marka nie będzie efektywnym narzędziem biznesowym. Zły wizerunek prowadzi do małej efektywności działań marketingowych. Trzy główne symptomy wskazują na zły wizerunek marki: odchodzą klienci; firma/marka ma kłopoty z pozyskiwaniem nowych klientów, pojawia się presja cenowa ze strony klientów, firma ma trudności z rozszerzaniem marki i wprowadzaniem nowych ofert.)
- Określenie potencjału marki
- Określenie jej mocnych i słabych stron (także na tle konkurencji).
- Określenie aktualnej siły marki oraz parametrów, które tę siłę wyznaczają.
- Identyfikacja i scharakteryzowanie atrybutów/ cech marki, które mogą pomóc lub przeszkodzić (pomagają lub przeszkadzają) w zdobywaniu klientów i ich lojalności (tzw. szanse i bariery wizerunkowe).
- Określenie relacji klientów z marką
- Identyfikacja postrzeganych przez konsumentów korzyści wypływających z użytkowania badanej marki - odczuwanych i symbolicznych.
- Identyfikacja postrzeganego braku korzyści z korzystania z badanego brandu – odczuwanych i symbolicznych.
- Insight w naturę skojarzeń związanych z badaną marką oraz z brandami ze spektrum konkurencyjnego.
- Określenie kondycji marki w oczach klientów.
WIZERUNEK MARKI
Wizerunek, to druga - obok świadomości marki – grupa skojarzeń świadcząca o sile i znaczeniu, jakie marka ma dla nabywców. Marki silne, to marki o silnym wskaźniku świadomości, ale także o silnym, korzystnym i unikalnym wizerunku. Aby zrozumieć, dlaczego konsument wybiera, albo odrzuca jakąś markę, należy odpowiedzieć na pytanie: co stanowi o jej wartości dla nabywcy, jakie asocjacje decydują, że klient dokonuje zakupu danej marki, oraz ze względu na jakie „korzyści” daną markę wybiera.
REKOMENDOWANE PRZEZ HOLDING PROFIT WIELOWYMIAROWE BADANIE WIZERUNKU - PEŁNEGO OBRAZU MARKI
- Wizerunek sytuacji zakupu lub użycia marki
- Wizerunek typowego użytkownika
- Wizerunek cech produktu
- Wizerunek korzyści funkcjonalnych
- Wizerunek korzyści związanych z doświadczeniami towarzyszącymi używaniu marki
- Wizerunek korzyści symbolicznych
- Wizerunek osobowości marki
- Graficzne elementy marki
- Nazwa
BADANIA MARKI NA TLE KONKURENCJI
- Pozycja marki na tle konkurencji
- Brand mapping
- Wizerunek badanej marki na tle wizerunków marek konkurencyjncych
- Komunikacja marki
INNE BADANIA DLA MARKI
- Research for Brand Strategy – badania dające wytyczne do konstrukcji strategii marki we wszystkich wymiarach strategicznych. Testowanie konceptów strategicznych.
- Brand Philosophy - konceptualizacja tożsamości i filozofii marki. Poszukiwanie archetypów, Konsumer Insight.
- ChannelConnect - badanie, które pomaga zrozumieć dynamikę relacji pomiędzy markami, kanałami komunikacji i konsumentami.
- Wskaźniki marketingowe: świadomość spontaniczna i wspomagana marki; ToM; inne.
- Brand Dynamics.
- I inne.