badania komunikacji marketingowej
RODZAJE BADAŃ Z ZAKRESU KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ I WIZERUNKOWEJ:
- Badania reklamy produktowej, wizerunkowej i działań PR.
- Badania reklamy produktów marek,(storytelling) firm, osób, idei.
- Naming; badanie i kreowanie nazw (metody semantyczne i inne).
- Badanie haseł reklamowych, Story Line, komunikatów reklamowych; copy (z zastosowaniem najnowszej wiedzy psychologicznej z dziedziny perswazji językowej, dotyczącej np. matryc językowych przekazu reklamowego).
- Badania Visual.
- Badania lóg, logotypów, znaków towarowych.
- Badania opakowań, etykiet oraz ich języka form i komunikacji
- Badania dla potrzeb CI.
- Testowanie procesu kreatywnego w wybranych fazach.
TESTOWANIE KOMUNIKATÓW REKLAMY KLASYCZNEJ I ALTERNATYWNEJ
Pre testy i post testy: ogłoszeń prasowych, reklam radiowych, reklam telewizyjnych, reklam outdoorowych, reklam w internecie, koncepcji/porojektów marketing event, testowanie stron www.
Niektóre stosowane techniki i metody pomiarów: Test Teatralny; Test Schwerina; Metody Jury Konsumentów; testy odtworzeniowe; DAR (day-after-recall); ad-visor; ad-vantage; pre-visions. Testy w oparciu o proces mający na celu ocenę jakościową projektu, wskazanie ewentualnych poprawek oraz określenie strony/aplikacji z perspektywy UX (User Experience), w tym User Usability.
Folder - Test; Split – Run; Eye- Tracking; inne testy fizjologiczne; rejestrowanie galwanicznych i perspiracyjnych zmian skóry – badanie emocji; testy zasięgu stochastycznego ekspozycji; techniki reakcji fizjologicznych. Metody Tradycyjne; metoda Postertest (NOP); Metoda Sklepów – Laboratoriów.
Badania trackingowe. Badanie zapamiętywania reklamy, Badania Popularności – wyrażanej poprzez wzrost odsetka osób, które znają reklamowaną markę, produkt. Pomiary stopnia zapamiętania reklamy (zapamiętanie spontaniczne; dowiedzione przez opis; wskaźniki rozpoznania asystowanego i inne, także triangulacje metod.