badania dla branży farmaceutycznej
PRZEDMIOTOWY WYMIAR BADAŃ HEALTCARE DIVISION HOLDINGU PROFIT
- Segment leków OTC
- Segment leków RX
- Suplementy diety
- Produkty medyczne
- Produkty weterynaryjne
- Apteki i ich sieci. Punkty sprzedaży produktów medycznych i farmaceutycznych
PRZEDMIOTOWY WYMIAR SZCZEGÓŁOWY
- Leki, materiały, narzędzia szpitalne.
- Leki i materiały stosowane w weterynarii.
- Zdrowie publiczne; potrzeby różnych grup społecznych w zakresie ochrony zdrowia i organizacji opieki zdrowotnej.
- Programy lojalnościowe i ich ewaluacja.
- Postawy i zachowania ,,nabywcze’’ / preskrypcyjne lekarzy i farmaceutów; zmiany leków na inne (switching patterns).
- Percepcja chorób, leków (marek), reklam, komunikacji marketingowej, w tym eksperckiej.
- Postrzeganie pracy reprezentantów medycznych przez lekarzy, farmaceutów i pacjentów.
- Testy konceptów marketingowych różnych leków.
- Test konceptów reklam, projektów graficznych, nazw leków, haseł, logotypów; narzędzi promocyjnych i informacyjnych wspierających pracę przedstawicieli medycznych; testy visual, zawartości ulotek, zawartości informacyjnej opakowań leków itp.
- Percepcja sposobów leczenia oraz stosowania schematów /modeli /wzorców terapeutycznych na różnych polach.
- Określanie: jak długo jakimi lekami (grupy terapeutyczne), w jakich dawkach, leczeni byli pacjenci w poszczególnych stadiach różnych chorób
- Identyfikacja, jakim pacjentom, i jak często przepisywane są określone leki (segmentacja pacjentów i lekarzy).
- Zrozumienie potrzeb grup docelowych w obszarach różnych terapii, na różnych polach terapeutycznych.
- Kryteria doboru leków w poszczególnych obszarach terapii, na różnych polach terapeutycznych.
- Inne ...
BADANIA PRE-LAUNCHINGOWE
- Wprowadzanie na rynek nowych produktów (usługi badawcze i consulting marketingowy): postrzeganie nowego leku; ocena mocnych i słabych stron; poznanie barier, które mogą spowodować odrzucenie leku; poznanie schematów terapeutycznych i decyzyjnych stosowanych przez lekarzy; ocena leków już istniejących na rynku o podobnym działaniu, badanie cen, optymalizacja produktu.
- Pozycjonowanie i repozycjonowanie leków RX, OTC , preparatów i produktów medycznych.
- Poszerzanie pól terapeutycznych/nowych wskazań dla leków.
- Określanie potencjału rynku dla nowych (i dla istniejących) produktów; obliczanie wskaźnika penetracji rynku i innych wskaźników marketingowych.
- Optymalne targetowanie: segmentacja lekarzy, pacjentów, farmaceutów…
- Konceptyalizacja, pre testy oraz ptymalizacja komunikacji marketingowej, zarówno w spektrum leków OTC, jak i form komunikacji eksperckiej dla leków RX.
- Badanie i optymalizacja cen leków (różne metody).
- Udziały rynkowe i inne wskaźniki marketingowe. Analizy rynku dla potrzeb marketingu strategicznego.
PODMIOTY BADAWCZE
- Lekarze medycyny
- Lekarze weterynarii
- Farmaceuci ( pierwszy stół, kadra menedżerska i właściciele aptek)
- Średni personel medyczny
- Administracja szpitali
- Technicy medyczni
- Przedstawiciele medyczni
- Przedstawiciele firm farmaceutycznych