badania dla branży farmaceutycznej

PRZEDMIOTOWY WYMIAR BADAŃ HEALTCARE DIVISION HOLDINGU PROFIT

  • Segment leków OTC
  • Segment leków RX
  • Suplementy diety
  • Produkty medyczne
  • Produkty weterynaryjne
  • Apteki i ich sieci. Punkty sprzedaży produktów medycznych i farmaceutycznych

 

PRZEDMIOTOWY WYMIAR SZCZEGÓŁOWY

  • Leki, materiały, narzędzia szpitalne.
  • Leki i materiały stosowane w weterynarii.
  • Zdrowie publiczne; potrzeby różnych grup społecznych w zakresie ochrony zdrowia i organizacji opieki zdrowotnej.
  • Programy lojalnościowe i ich ewaluacja.
  • Postawy i zachowania ,,nabywcze’’ / preskrypcyjne lekarzy i farmaceutów;  zmiany leków na inne (switching patterns).
  • Percepcja chorób, leków (marek), reklam, komunikacji marketingowej, w tym eksperckiej.
  • Postrzeganie pracy reprezentantów medycznych przez lekarzy, farmaceutów i pacjentów.
  • Testy konceptów marketingowych różnych leków.
  • Test konceptów reklam,  projektów  graficznych, nazw leków, haseł, logotypów; narzędzi promocyjnych i informacyjnych wspierających pracę przedstawicieli medycznych; testy visual, zawartości ulotek, zawartości informacyjnej opakowań leków itp.
  • Percepcja sposobów leczenia oraz stosowania schematów /modeli /wzorców terapeutycznych na różnych polach.
  • Określanie: jak długo  jakimi lekami (grupy terapeutyczne), w jakich dawkach, leczeni byli pacjenci w poszczególnych stadiach różnych chorób
  • Identyfikacja, jakim pacjentom, i jak często przepisywane są określone leki (segmentacja pacjentów i lekarzy).
  • Zrozumienie  potrzeb grup docelowych w obszarach różnych terapii, na różnych polach terapeutycznych.
  • Kryteria doboru leków w poszczególnych obszarach terapii, na różnych polach terapeutycznych.
  • Inne ...

 
BADANIA PRE-LAUNCHINGOWE

  • Wprowadzanie na rynek nowych produktów (usługi badawcze i consulting marketingowy): postrzeganie nowego leku; ocena mocnych i słabych stron; poznanie barier, które mogą spowodować odrzucenie leku; poznanie schematów terapeutycznych i decyzyjnych stosowanych przez lekarzy; ocena leków  już istniejących na rynku o podobnym działaniu, badanie cen, optymalizacja produktu.
  • Pozycjonowanie i repozycjonowanie leków RX, OTC , preparatów i produktów medycznych.
  • Poszerzanie pól terapeutycznych/nowych wskazań dla leków.
  • Określanie potencjału rynku dla  nowych (i dla istniejących) produktów; obliczanie wskaźnika penetracji rynku i innych wskaźników marketingowych.
  • Optymalne targetowanie: segmentacja lekarzy, pacjentów, farmaceutów…
  • Konceptyalizacja, pre testy oraz ptymalizacja komunikacji marketingowej, zarówno w spektrum leków OTC, jak i form komunikacji eksperckiej dla leków RX.
  • Badanie i optymalizacja cen leków (różne metody).
  • Udziały rynkowe i inne wskaźniki marketingowe. Analizy rynku dla potrzeb marketingu strategicznego.

 

PODMIOTY BADAWCZE

  • Lekarze medycyny
  • Lekarze weterynarii
  • Farmaceuci ( pierwszy stół, kadra menedżerska i właściciele aptek)
  • Średni personel medyczny
  • Administracja szpitali
  • Technicy medyczni
  • Przedstawiciele medyczni
  • Przedstawiciele firm farmaceutycznych

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.x