badania kanałów dystrybucji
Badanie kanałów/ sieci dystrybucji realizowane przez naszą Agencję umożliwiają monitoring, ocenę a w konsekwencji poprawę systemu dystrybucji Państwa towarów i usług, pokazując również aktywność i zachowania konkurencji. Projekty rozpoznania dystrybucji realizujemy w zasięgu ogólnopolskim, w zakresie charakterystyki całej sieci dystrybucji lub jedynie w jej wybranych ogniwach. Służą nie tylko optymalizacji systemu, a także budowaniu i realizowaniu programów lojalnościowych w sieciach oraz odpowiedzi na wszystkie inne Państwa zainteresowania.
PRZYKŁADOWE PYTANIA NA KTÓRE ODPOWIADAMY BADAJĄC SIECI:
1. Badania w miejscu sprzedaży
- Badanie półki sklepowej we wszystkich aspektach zainteresowań: ceny, konkurencja.
- Dostępność produktów/ marek w punktach/ sieciach sprzedaży
- Jaki jest poziom jakości obsługi moich klientów?
- Satysfakcja konsumentów z obsługi i organizacji punktu handlowego.
- Jakiego modelu sprzedaży i obsługi oczekują moi klienci?
- Gdzie są najbardziej atrakcyjne rynki z punktu widzenia rozwoju sieci sprzedaży?
- I wiele innych...
2. Charakterystyki poszczególnych ogniw dystrybucji - pośredników, punktów sprzdaży
3. Badania problematyki dystrybucyjnej
4. Charakterystyka sieci dystrybucji
Wykorzystywane metodologie:
- Store check
- Retail audit - badania półki sklepowej
- Category management research - zarządzanie kategorią produktów
- Badanie koszyka zakupów. Triangulacja danych kasowych z danymi o klientach
Techniki zbierania danych:
- Wywiady kwestionariuszowe
- Obserwacje uczestniczące jawne i tajne
- Testy
- Spisy z natury
- Mystery shopping / Mystery caller
- Eyetracking
- Metodologie FGI i IDI
- Badania B2B i konsumenckie oraz analizy branżowe