badania produktu
- Pretesty konceptów, pomysłów i idei nowych produktów (pre launching testy).
- Testy produktów istniejących i ich pozycja w środowisku konkurencyjnym.
- Wszechstronne badania produktów, m.in. badanie faz życia produktów i produktów w określonych fazach życia.
- Akceptacja produktu przez rynek. Marketingowe testowanie produktów.
- Badanie wizerunku produktu.
- Testy w warunkach laboratoryjnych, w warunkach naturalnych: testy przy półce sklepowej (w tym ET), testy In Home, obserwacje uczestniczące, wywiady kwestionariuszowe, inne metody i ich triangulacje.
Wprowadzenie nowego produktu na rynek to poważne przedsięwzięcie biznesowe. Zdając sobie sprawę, jak istotne jest dopasowanie produktu do oczekiwań i doświadczeń rynkowych klientów, rozwinęliśmy metodę testowania produktów przed wejściem na rynek – Pre Launching Test.
- Test sensoryczny
- Test podania/opakowania nowego produktu
- Uzyskanie rynkowych wskaźników strategicznych dla nowego produktu: intencja zakupu; oszacowanie potencjału rynkowego dla zoptymalizowanego produktu oraz jego przewidywanych udziałów rynkowych
- Test elastyczności cenowej nowego produktu
TECHNIKI ZBIERANIA DANYCH
- Metody jakościowe: FGI/FGD; IDI
- Metody ilościowe (kwestionariuszowe).
- Testy konsumenckie:
A. W warunkach naturalnych: In Home Testy; testy w miejscu sprzedaży ( także przed półką sklepową – możliwa technika Eye Tracking ).
B. W warunkach laboratoryjnych: studia fokusowe; Central Location - Triangulacje metod